Jom haramkan seluar londeh nampak underwear dan pusat

Menjadi trend terkini, anak-anak muda yg tak ambil kisah tentang aurat, mula memperaga fesyen yang pelik-pelik. Tetapi di dalam banyak-banyak kepelikan, fesyen tunjuk pusat dan menampakkan seluar dalam di belakang, satu fesyen yang sangat menaikkan nafsu shahwat lelaki (termasuk penulis).

Ramai akan berkata, “siapa suruh tengok”, “sendiri tengok sendiri tanggung lah!”

Sebagai pemakai dia akan berkata, bahawa pakaian adalah hak mereka dan lebih teruk lagi akan ada yang menganggap saranan saya ini sebagai satu pelanggaran hak asasi wanita.

Di sini saya juga ingin menyatakan bahawa saya juga mempunyai hak asasi untuk tidak diseksa dengan pemandangan yang menaikkan shahwat. Apa yg saya maksudkan ialah cara pemakaian di tempat awam. Bukan dalam kamar tidur si pemakai. Malah bukan di tempat2 seperti disko, kelab malam atau rumah urut kerana tempat-tempat sebegini memang dikunjungi dengan niat untuk menikmati pemandangan itu.

Cuba kita lihat di luar negara, ada yang lebih peka dan telah pun bertindak (bukan cakap sahaja):
Datuk Bandar Delcambre, sebuah bandar di Louisiana, Amerika Syarikat, Carol Broussard menandatangani rang undang-undang bagi mendenda mereka yang memakai seluar londeh sehingga menampakkan seluar dalam dan mengisytiharkan memakai seluar itu sebagai satu jenayah.Penduduk bahagian selatan Amerika sudah lama menggesa agar cara memakai seluar londeh sehingga menampakkan seluar dalam diharamkan sejak fesyen itu diperkenalkan beberapa tahun lalu.

5 Responses

  1. KALAU CAMNI KITA KENA TANYA DENGAN TOK PENGHULU “ISLAM HADHARI” FORESURE DIA BOLEH JAWAB.

    ADA HAD ADA HARI…. KWANG … KWANG…. KWANG….

  2. […] Payu dara jejas pemandu Sebelum ini Produkhal ada memaparkan tentang cadangan mengharamkan pemakaian seluar londeh sehingga menampakkan pusat dan lurah punggung di dlm artikel bertajuk Jom haramkan seluar londeh nampak underwear dan pusat […]

  3. Pada pemerhatian saya isu seluar londeh atau baju kolar londeh tidak perlu menuding jari siapa perlu dipertanggung jawabkan…

    Sebagai orang Islam haruslah menegur akan kesilapan dan kealpaan orang itu. Teringatkan akan seorang guru pernah menceritakan kisah akan seorang hamba ingin pergi sembahyang ke masjid melalui seorang sahabat yang tidak pergi sembahyang…akan ditanya akan kepada kamu mengapa kamu tidak menjemputnya pergi bersama-sama…

    Jika benar antara kamu adalah beragama islam jadikan lah dirimu sebagai penyampai syariat agama bukan sebagai pemerhati dan pengkritik semata..

    Tidak perlu sehingga rang undang-undang diperuntukan semata-mata untuk menarik perhatian untuk sesetengah pihak.

  4. Ani merupakan seorang dara yang cantik lagi rupawan. Kira dalam kampung, dialah Miss Kampung. Tapi sayangnya sewaktu dia kecik, Ani telah jatuh dari katil tidur lalu otaknya sekarang tak seimbang. (otak senget)

    Satu hari Ani telah disuruh oleh emaknya untuk membeli kelapa. Lalu dia pun pergi ke kedai Pak Mat. Pat Mat walaupun usianya dah lanjut tapi masih “gagah dan kuat”.(viagra+tongkat ali)

    Setibanya di kedai Pak Mat, terdapat beberapa lagi pemuda-pemuda kampung yang tengah lepak kat situ.

    Ani : Kelapa satu biji…parut buang kulit.

    Pak Mat : nak buat ape dengan kelapa ni

    Ani : tak tahu mak suruh beli

    Pak Mat : hari ni Pak Mat rasa murah hati…kalau
    Ani dapat panjat pokok kelapa dan ambik kelapa tu…pak mat kasi free.

    Ani dengan ghairah memanjat pokok kelapa tu. Pak Mat dan pemuda-pemuda kampung yang lepak kat situ pun mengerumuni di bawah pokok kelapa tu. Mereka pandang ke atas dengan penuh berahi. Oleh kerana syiok sangat, Pak Mat suruh Ani turun naik pokok kelapa tu beberapa kali untuk ambil beberapa biji dia nak.Ani pun pulang ke rumah dengan senang hati membawa kelapa parutnya dan beberapa biji lagi.

    Tiba di rumah, emak Ani terperanjat kenapa banyak sangat kelapa.

    Mak Ani : Ani..apasal banyak sangat kelapa

    Ani : ni hari pak mat kasi percuma kalau Ani sendiri yang panjat pokok dan ambil kelapa-kelapa tu. Pandai kan Ani mak.

    Mak Ani : ANNNIIIIII maknya menjerit…diorang tu semua nak tengok seluar dalam kau…sebab tu dia kasi free

    Ani : Yeke mak….eh …eh…nasib baik ani tak pakai seluar dalam.

    Mungkin ada pengajaran dan penerapan moral secara tak langsung disebalik cerita tersebut .

  5. Bukan hanya seluar londeh, banyak lagi pakaian yg tak sesuai untuk remaja dan belia Islam.
    Pakaian kemeja-T yg ketat, menampakkan bentuk tubuh. Wangian yg teramat menusuk .

    Bukan semua ini untuk menarik perhatian orang lain.

    Bila dalam hati inginkan perhatian , kita akan menonjolkan perbezaan. Bila ada yang tertarik , mesti ada mata yang memandang.
    Maka bermulalah episod tarik-menarik. ( Lu pikirla sendiri )

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: